torsdag 7 augusti 2008

Bara en mor

Viktor stod själv flera gånger idag. Vilken kille!

Isak drog själv ut sin tredje (i ordningen lösa) tand idag. Den skulle bara ut. Så var det med den saken. Otur att den föll ner i avloppet. Först blev Isak förtvivlad. Hur skulle nu tandfén göra? Jag lovade dyrt och heligt att ge en peng istället för tandfén. Det lugnade honom.

Elin har turat till Helsingör med världens bästa morföräldrar. De brukar ha stadsträning med barnbarnen. Hon har åkt tåg. Båt. Och buss. Mycket spännande och lärorikt. Hon har väntat på detta sedan förra sommaren då Isak gjorde samma resa.

Jag själv? Tja, jag har svettats hela dagen. Det är klibbigt. Usch. Jag vill vara fräsch. Nyduschad. Kanske ska ta en dusch? Vad händer med mej om dagarna? Jag applåderar barnens framsteg. Mina framsteg då? Jag har börjat släppa på kontrollen. Det är bra.

2 kommentarer:

Catwoman sa...

fjärrkontrollen...?

Anna ser dej sa...

Han är inte dålig, Viktor! Står redan. Hur ska detta sluta? Är det månde en blivande OS-medaljör som har ställt sig på darriga ben för första gången?:D

Sixten vägrar att gå. Om han inte får hålla sig i något då, då går det bra. Men, han verkar köra det säkra före det osäkra. Nåväl. Han lär väl gå tills han blir tonåring...

Och Elin och Isak. De är så stora. Hur gick det till? Livets mysterier är oändliga...

Stor kram till er alla!